Business

16 moduri în care poți să ai mai mulți clienți

Fără clienți nu poți avea o afacere. Fără clienți nu poți plăti salariații. Fără clienți business-ul tău nu poate să crească.

Așadar Cum obții mai mulți clienți? Cu siguranță ar fi minunat să avem o rețetă consacrată pentru asta, dar nu există așa ceva. Fiecare antreprenor își construiește propria rețetă, utilizând, printre altele, unele din tehnicile descrise în continuare. 

1.  Reia legătura cu leadurile pierdute

Caută prin emailuri sau prin folderul cu ofertele făcute și găsește leadurile  pe care le-ai pierdut în urmă cu cu cel putin 2 – 3 luni. Reia legătura cu aceștia, întreabă-i cum le merge proiectul, afacerea și vezi dacă îi poți ajuta cumva. Dacă ești autentic(ă) arăți că poți să fii de ajutor și să îți pasă de persoana/afacerea respectivă. Acest lucru poate duce la un proiect mic sau chiar la o nouă conversație despre angajarea dvs., dacă nu sunt mulțumit de selecția lor anterioară. Chiar dacă nu reușești să obții un contract din acest demers, fii sigur că vei rămâne în memoria persoanei respective și sunt șanse mari să te recomande la un moment dat.

 

2.  Promovare încrucișată cu alte afaceri

Ce alte afaceri vizează aceeași clienți ca și tine și nu îți sunt concurenți? Fă o listă și gândește-te cum vă puteți promova reciproc. Iată și un exemplu: ești fotograf de evenimente? Ce-ar fi dacă ai găsi ca parteneri un DJ, o florărie, o locație pentru evenimente festive, o casă de modă, o companie de închirieri limuzine, o formație care cântă la evenimente, etc.

Promovându-vă reciproc șansele de a avea mai mulți clienți sunt foarte bune.

 

3.  Oferă ajutor, sfaturi și idei

O strategie pe termen lung pentru a aduce noi clienți este de a ajuta persoanele care sunt conectate cu potențialii tăi clienți. Oferă idei, informații, feedback și ajută-le în orice mod posibil cu provocările lor de afaceri. S-ar putea să nu semnezi nici un contract cu aceste persoane sau să nu obții recomandări imediat cu această strategie, dar este o tactică dovedită pentru a construi relații și a câștiga noi afaceri în timp.

4.  Oferă un newsletter

Un astfel de demers te poziționează (pe tine sau afacerea ta) ca expert și îți oferă un canal direct de comunicare cu potențialii sau actualii clienți. Oferind informații gratuite care aduc valoare celor care le primesc, creezi o relație de încredere cu aceste persoane. La cine crezi că vor apela atunci când se vor decide că au nevoie de un produs/serviciu similar cu al tău? (Sfat: cel puțin 80% din conținutul acestor emailuri nu trebuie să conțină nici un mesaj de vânzare sau promovare)

 

5.  Creează și găzduiește un webinar

Asemenea evenimente online sunt o metodă eficientă de a-ți expune cunoștințele în domeniu, de a oferi explicații și soluții unor potențiali clienți sau de a depăși teama de public speaking (dacă aceasta există). Un astfel de webinar este simplu de implementat și îți poate oferi publicitate gratuită sau oportunitatea de a consolida nivelul propriei expertize. Totodată, poate fi un mijloc suplimentar de promovare prin care ai șansa de a ajunge la persoane interesate de serviciile tale, chiar dacă acestea nu sunt direct preocupate de subiectul webinar-ului.

 

6.  Network cât mai mult și bine gândit.

Acesta este un sfat universal valabil atunci când îți dorești să găsești noi clienți. De ce? Întrucât actualii sau foștii clienți, conexiunile din industrie și alte persoane cu care ai interacționat de-a lungul timpului te pot prezenta mai departe unor companii care sunt în căutarea serviciilor oferite de tine. Atunci când ai oportunitatea să faci networking de calitate, întreabă oamenii care sunt contactele de care au nevoie și ajută-i cât poți să ia legătura cu acele persoane. În plus, ascultă cu multă atenție provocările cu care se confruntă și problemele pe care le au și oferă-le soluții la care, poate nu s-au gândit.

 

 7.  Folosește site-uri, forumuri sau grupuri social media specifice industriei.

Aproape fiecare industrie are site-uri de networking care reunesc o întreagă comunitate. Acestea sunt o modalitate cunoscută de a-ți crește afacerea/brandul și de a atrage mai mulți clienți. Cu cât ești mai activ și mai implicat în diverse discuții sau dezbateri, cu cât îți expui proiectele și ideile mai mult, cu atât cresc șansele de a fi remarcat sau chiar solicitat de posibili viitori parteneri sau clienți.

 

 8.  Fii un expert și demonstrează acest lucru.

Scrie articole care să îți demonstreze talentele și experiența acumulată în domeniul de activitate. Poți posta astfel de materiale atât pe site-ul personal, cât și pe alte blog-uri sau platforme care au nevoie de content-ul creat de tine. Ce ai de câștigat? Mai mult trafic, potențiali clienți, un portofoliu de lucru care să te recomande. Spre exemplu, de ce să nu scrii un ebook care să rezolve o provocare de afaceri sau care să aducă plusvaloare clienților tăi?

 9.  Regăsește clienții pierduți.

Fie că este vorba despre clienți cărora le-ai trimis o ofertă rămasă fără răspuns sau care nu au mai interacționat cu tine după finalizarea unui contract, arată-le că nu ia-i uitat. Trimite un e-mail sau dă un telefon în care te interesezi de proiectul sau afacerea lor, oferă-ți sprijinul în eventualitatea în care acestea este necesar, adu-le la cunoștință ultimele noutăți sau oferte. Această tactică demonstrează faptul că îți pasă de toți clienții tăi, atât de cei actuali, cât și cei cu care ai interacțioanat în trecut. Grija și interestul manifestate pot genera un proiect nou sau o discuție despre o posibilă colaborare.

 

 10. Implementează o strategie SEO

 SEO – Optimizare pentru motoarele de căutare – este o strategie excelentă pe termen lung, care direcționează trafic de calitate către site-ul companiei tale. Nu vei vedea rezultatele peste noapte, dar cu o strategie SEO solidă pusă în aplicare, vei putea genera obține leaduri de calitate și clienți cu ajutorul websiteului.

 

 

11. Folosește presa în avantajul tău.

Dacă îți dorești să atragi atenția presei asupra serviciilor oferite, este necesar să propui o perspectivă diferită, unică, prin care să captezi interesul reporterilor și publicului acestora. Crearea unei povești autentice și contactarea unor reporteri potriviți se dovedesc, deseori, dificile. Încearcă să contactezi firmele locale de PR și să îți oferi serviciile în schimbul expunerii pe care ți-o garantează. De asemenea, este esențial ca materialele ajunse la presă să fie puternic personalizate, să evidențieze clar scopul emiterii lor, cui se adresează și de ce. Nu te concetra doar pe simpla reclamă făcută produselor și serviciilor prestate, ci acționează ca un expert pe piață, stăpân pe domeniul său de activitate.

 

 12. Oferă un motiv suficient de bun să se vorbească despre tine.

Oamenii vorbesc mereu despre serviciile care i-au impresionat. Principala modalitate de a atrage recomandări este simplă: fă o treabă excelentă. Impresionează-ți clienții și aceștia le vor spune tuturor ce știu despre tine.  În plus, nu te limita doar la o singură carte de vizită atunci când le împarți cunoscuților, familiei, prietenilor, partenerilor. Oamenii sunt mult mai predispuși să le dea mai departe atunci când le au la dispoziție.

 

 13. Nu aștepta recomandări din partea clienților. Cere-le!

Recomandările sunt o modalitate cunoscută și consacrată de a obține lead-uri noi. Cu toate acestea, nu face greșeala de a aștepta, pur și simplu, ca actualii clienți să te recomande mai departe doar pentru că au fost mulțumiți de serviciile tale. Oamenii sunt ocupați sau uită, tocmai de aceea trebuie să le trimiți un e-mail și să le aduci tu aminte. Asumă-ți acest task prin implementarea unui sistem care solicită în mod activ recomandări de la clienții satisfăcuți. Include această activitate generatoare de recomandări în procesul tău de vânzare. De exemplu, trimite un e-mail de tip follow-up prin care să le soliciți direct.

 14. Expune-te.

Generează interes și clienți noi printr-o expunere cât mai vastă a expertizei în industria în care activezi. Poți face acest lucru prin oferirea unor “mostre” care să-ți scoată în evidență talentul, experiența sau potențialul. Spre exemplu, dacă ești un web designer și ai găsit un potențial client care pare promițător, trimite-i un mesaj care să conțină câteva tricks & tips utile pentru a-și îmbunătăți site-ul. Asemenea mostre oferă o idee clară asupra calității serviciilor și obișnuiește clientul cu maniera în care lucrezi.

 

 15. Implică-te în comunitate!

Nu pierde din vedere faptul că sunt mulți cei cărora le place să sprijine întreprinderile independente din comunitățile lor. Crește-ți profilul în comunitatea de care aparții, participând la evenimente și implicându-te în organizații caritabile. Donațiile și sponsorizările te ajută să obții expunere și, implicit, clienți. Un alt tip de comunitate este cea profesională în care te evidențiezi prin participarea la conferințe. Devino speaker. Experiența, expertiza, skill-urile, site-ul sau blog-ul personal, toate te pot ajuta în crearea unui brand personal puternic care să atragă și să construiască noi relații cu audiența vizată.

 

 16.               Restrânge semnificativ căutările.

Nu încerca să ajungi la toți clienții potențiali, concentrează-te asupra celor care sunt cu adevărat calificați. Spre exemplu, în loc să mergi la trei grupuri de networking o dată la două luni, alege unul dintre acestea care oferă cele mai promițătoare contacte și frecventează-l în fiecare săptămână. Totodată, în loc să cumperi o listă de e-mail pentru publicitate în masă, impersonală, caută companii care au o oarecare conexiune cu propria afacere. Scrie-le un e-mail personalizat, spunându-le de ce crezi că ar trebui să construiască o relație de afaceri cu tine. Fii cât mai specific în căutarile tale.

                                  

Author

Bogdan Trandafir