Este greu de imaginat astăzi o afacere care să nu fie prezentă online prin intermediul unui website, însă ca acesta să genereze leaduri, conversii, clienți, venituri este necesar ca oamenii care formează nișa ta să îl găsească cu ușurință. Pentru asta ai nevoie de servicii de SEO. Despre ce este SEO am detaliat într-un alt articol.
Cine poate să presteze servicii de SEO?
- Pentru unele operații de bază te poți ocupa chiar tu (mai ales dacă ești unul din antreprenorii care și-a realizat singur websiteul);
- Unul din angajații tăi care se ocupă de partea de marketing online;
- Un freelancer;
- O agentie SEO.
Ce este o Agentie SEO?
O agenție SEO este un furnizor profesionist de servicii care ajută companiile să-și îmbunătățească prezența și performanța online prin optimizarea pentru motoarele de căutare a paginilor websiteului lor.
În esență, o agenție SEO (sau agenție de optimizare pentru motoarele de căutare) îți poate ajuta afacerea să obțină o poziționare mai bune în rezultatele organice la căutările efectuate de potențialii clienți, mai mult trafic și mai multe conversii.
Cum face asta? Prin optimizări realizate la nivelul aspectelor tehnice ale siteului (viteză de încărcare, sitemap-uri, etc), dar și la nivel de conținut sau design al acestuia (găsiți in secțiunea Resurse un articol despre ce înseamnă SEO).
În România există puține agenții specializate exclusiv în oferirea de servicii SEO și este greu de estimat numărul exact al acestora. Marea majoritate a firmelor din domeniu oferă servicii de marketing online, SEO fiind doar unul din aceste servicii.
La nivel global piața serviciilor SEO era estimată în 2021 la valoare de 55,3 miliarde de dolari și se estimează că în 2030 va ajunge la valoarea de 234,8 miliarde dolari. Acest lucru demonstrează creșterea importanței și nevoii de servicii SEO, iar agențiile SEO satisfac o mare parte a acestei nevoi.
Ce servicii oferă o Agenție SEO?
Pentru a înțelege multitudinea de servicii SEO pe care o agenție le oferă, este necesar ca mai întâi să știi că există 4 categorii mai de servicii SEO:
- ON Page SEO
- OFF Page SEO
- SEO Tehnic
- SEO Local
Câteva detalii succinte despre aceste categorii găsești în articolul despre Ce înseamnă SEO.
Prin urmare, toate serviciile SEO pe care o agenție le oferă se regăsesc în una din cele 4 categorii.
Iată cel mai des întâlnite servicii pe care agentiile SEO le oferă:
- cercetarea cuvintelor cheie (keyword research);
- audit SEO;
- analiza competitorilor online;
- SEO la nivelul paginilor websiteului;
- analiza și optimizarea conținutului websiteului și a blogului;
- auditul backlinkurilor și a structurii de linkuri internă;
- construcția de backlinkuri;
- crearea de conținut optimizat SEO;
- optimizarea profilului Google My Business;
- managementul și achiziția de testimoniale și reviewuri.