Over 10 years we helping companies reach their financial and branding goals. Onum is a values-driven SEO agency dedicated.

LATEST NEWS
CONTACTS

R‍ăspunsul rapid la întrebarea ”Ce este SEO?”:
SEO este prescurtarea de la „Search Engine Optimization”, ceea ce în traducere liberă înseamnă „optimizare pentru motoarele de căutare”. În termeni simpli, SEO reprezintă procesul de îmbunătățire a site-ului tău pentru a crește vizibilitatea acestuia în Google, Bing, și alte motoare de căutare atunci când oamenii caută:

  • să se informeze despre produse, servicii, etc
  • să învețe despre un anumit topic sau subiect;
  • date pentru a putea face comparații între produse, servicii sau furnizorii acestora;
  • să achiziționeze un produs sau serviciu;
  • când vor să ajungă pe un website specific.

SEO are ca rezultat îmbunătățirea plasării paginilor unui website în secțiunea organică (neplătită) a rezultatelor căutării (SERP – Search Engine Results Page).
De fapt, cei mai mulți clienți care vin la noi ne cer să fie ”primii în Google”.

De ce este important SEO?

SEO este un canal de marketing esențial.
Un studiu efectuat de compania Brightedge în 2019 arată că, căutarea organică generează 53% din traficul total al unui website. Același studiu arată că afacerile B2B generează de 2 ori mai multe venituri din căutarea organică, decât din orice alt canal de marketing.
SEO este un canal important de trafic
Acestea sunt două motive puternice (din multele care există) pentru care industria SEO globală este prognozată să atingă cifra de 122,11 miliarde de dolari până în 2028.
SEO generează rezultate concrete pentru branduri, companii și organizații de toate mărimile.
Dacă tot vorbim de statistici, merită menționat și faptul că, la nivel global, au loc  miliarde de interogări cu ajutorul motoarelor de căutare, iar răspunsurile pe care acestea le generează pentru o singură căutare pot fi de ordinul milioanelor.
Aceste rezultate sunt, de regulă, organizate în pagini care au 10 rezultate organice fiecare.
Un studiu efectuat în iunie 2023 ne arată că 91,5% din traficul înregistrat de Google rămâne pe prima pagină de rezultate, în timp ce doar 4,8% din utilizatori ajung pe pagina a doua. Înțelegem acum de ce este important ca websiteul nostru să se poziționeze pe prima pagină de răspunsuri la căutările utilizatorilor.
Mai mult, primul rezultat organic are șanse de 10 ori mai mari să înregistreze un click comparativ cu rezultatul afișat pe poziția a 10, conform unui studiu Backlinko actualizat în 2023.


CTR pozitia 1 vs 10 în SERP
rata de click

După cum putea observa în graficul de mai sus, primele 3 poziții din Google înregistrează peste 50% din clickurile efectuate pe prima pagină de răspunsuri la o căutare.
Prin urmarea poziționarea în SERP este critică pentru o afacere, pentru că o poziție mai bună înseamnă trafic mai mare, iar traficul mai mare înseamnă mai multe leaduri, mai mulți clienți și o creștere a notorietății brandului.
Acesta este motivul principal pentru care SEO este important. Dacă neglijezi acest aspect al marketingului tău fii sigur(ă) că pierzi clienți, bani, brand awareness …, iar competitorii tăi s-ar putea să nu facă asta.

Cum funcționează SEO?

SEO este un proces care ajută la poziționarea mai bună a paginilor unui site web pe paginile cu răspunsuri ale anumit motor de căutare, fie că este vorba de Google, Bing sau Yahoo.
În România cota de piață a motoarelor de căutare (septembrie 2022 – septembrie 2023) este următoarea (iar la nivel global este aproape identică):
SEO este pentru Google
Practic când spunem SEO spunem ”Google SEO”. Acesta este motivul pentru care în acest articol (dar și în cele ce vor urma) mă voi referi la Google atunci când discutăm de SEO.
Mai fac mențiunea aici a faptului că există platforme precum Youtube sau Amazon, unde au loc un număr impresionant de căutări, pe care le putem considera motoare de căutare, chiar dacă nu acesta este scopul lor.
Pentru a înțelege cum funcționează SEO trebuie să avem o imagine bună asupra ceea ce înseamnă funcționarea motoarelor de căutare (Google).
Google ne spune ”Misiunea noastră este să organizăm informațiile din întreaga lume și să le facem accesibile și utile pentru toți.
Acest proces începe cu Căutarea Google”.
Google construiește și actualizează permanent o bază de date gigantică cu informații despre pagini web, domenii, imagini, videoclipuri, cărți etc, astfel încât în momentul în care un utilizator face o căutare să-i poată oferi cele mai bune și mai utile răspunsuri.
Pentru a ierarhiza toată această informație Google folosește o serie de ”algoritmi”. Aceștia iau în considerație peste 200 de factori pentru a determina pe ce poziție să afișeze o pagină în căutări.
Pentru a-ți face o imagine, cei de la Search Engine Land, au creat Tabelul Periodic al Factorilor SEO, unde sunt prezentați ~90 din cei mai importanți factori de ierarhizare pe care Google îi folosește.
factori de ierarhizare seo
Atunci când te apuci de un proces de SEO pentru paginile websiteului tău realizezi, de fapt, o serie de acțiuni bazate pe acești factori, care să determine Google să îți poziționeze siteul mai sus în căutări …. și nu este un proces simplu.

Principii SEO

Pentru ca strategia și eforturile tale de SEO să aibă succes este important să cunoști și să respecți o serie de principii. Iatâ câteva dintre ele:

Principiul 1 – SEO nu înseamnă manipularea Google

Modul în care reușim ”să convingem” Google să ne poziționeze cât mai bine siteul este acela prin care demonstrăm că acesta este ”interesant și util” pentru utilizatori.

Principiul 2 – SEO nu este despre algoritmi, este despre competitorii tăi

În principiu, pentru un SEO de calitate, trebuie să cunoaștem modul în care algoritmii funcționează, dar ce avem de făcut este să avem rezultate mai bune decât competitorii noștri (să ne poziționăm mai bine în SERP decât ei) și nu să ne ”luptăm” cu aceștia.

Principiul 3 – SEO este un demers pe termen lung

Atunci când vorbim de rezultatepentru campaniile SEO acestea apar, de regulă mai degrabă în luni, decât în zile. În plus eforturile SEO trebuie să fie permanente pentru că Google introduce frecvent algoritmi noi (sau îi actualizează pe cei existenți), dar și datorită faptului că acționează și concurența noastră în acest sens.

Principiul 4 – SEO nu este un panaceu universal

Nici cel mai bun SEO din lume nu te va putea ajuta să vinzi sau să promovezi un produs sau serviciu de proastă calitate. În plus nu uita că SEO este doar o parte a marketingului digital.

Principiul 5 – SEO este o activitate strategică

SEO nu poate fi făcut doar miercurea sau la sfârșitul programului; nu poate fi făcut de ”băiatul cu siteul” sau de un plugin instalat. Nu pot fi făcute modificări la website fără să te întrebi ”Cum va afecta acest lucru rezultatele SEO?”. SEO este o grijă permanentă pentru calitatea siteului tău în relație cu ceea ce oferă pieței tale țintă.

Principiul 6 – Respectă principiile Google

Dacă vrei ca strategia ta SEO să aibă succes este extrem de important să respecți principiile Google:

  • Fă ca site-ul tău să fie interesant și util.
  • Află ce își doresc cititorii tăi … și oferă-le acea experiență, acele informații.
  • Acționează într-un mod care să cultive încrederea utilizatorilor.
  • Fă clară expertiza și autoritatea ta și/sau a companiei tale.
  • Furnizează o cantitate adecvată de conținut pentru subiectul tău.
  • Evită să pui pe site reclame care distrag atenția.
  • Folosește linkurile cu înțelepciune.

Acum că îți este mai clar ”Ce este SEO” îți doresc spor la implementare!

*** dacă ți-a plăcut articolul apreciază-l cu un share pe Linkedin sau Facebook –>

Comment (1)

  1. Statistici SEO (2023) - Agentia de SEO
    octombrie 12, 2023 Răspunde

    […] Ce este SEO? […]

Leave a comment

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *