Business Google Analytics

Google Analytics pentru antreprenori – Episodul 1

Având în vedere că websiteul tău este cel mai important activ pentru prezența pe Internet a afacerii tale este important să știi în ce măsură acesta servește obiectivelor tale de business.

Google Analytics este un instrument gratuit, care te poate ajuta să urmărești eficiența marketingului digital pe care îl implementezi.

Într-o serie de postări dedicate Google Analytics îți vom arăta rapoartele de bază din Google Analytics, vom explica ce informații poți extrage din aceste rapoarte și ce ai putea să faci pentru a avea rezultate de business mai bune.bus

 

Raportul: Dispozitive mobile

 

Acest raport îți spune de pe ce tipuri de dispozitive este websiteul tău accesat. Pentru a ajunge la acest raport trebuie să navighezi astfel:

  • Public / Dispozitive Mobile / Prezentare generală
  •  Audience / Mobile / General overview

Iată cum arată raportul:

google Analytics pentru antreprenori

Observăm că 81,04% din traficul de pe websiteul acestei afaceri a provenit, in anul 2020, de pe dispozitive mobile.

Ce ar trebui să facă un antreprenor cu această primă informație?

Să se asigure că websiteul său asigură o experiență plăcută celor care îl vizitează prin intermediul dispozitivelor mobile.

Un lucru facil pe care îl poți face este să utilizezi tot un instrument pus la dispoziție de google: Mobile-Friendly Test. Dacă acest test îți indică erori sau aspectede îmbunătățit ar trebui să te consulți cu un specialist.

Un alt aspect important pe care îl putem extrage din raport este durata medie a unei sesiuni pe site-ul tău, care în cazul nostru este de 38 de secunde pentru vizitatorii de pe telefoane mobile și de 57 de secunde pentru vizitatorii de pe desktopuri.

Nu există un standard privitor la o durată medie care ar trebui petrecută de un vizitator pe un website, deși în unele reviste de specialitate se vorbește de 2 – 3 minute ca o durată minimă necesară pentru ca un vizitator să poată consuma suficient conținut de pe un website pentru a-și ptea forma o opinie despre produsele sau serviciile pe care le oferi.

Întrebarea pe care trebuie să și-o adreseze un antreprenor este:

sunt suficiente 38 de secunde pentru un vizitator al websiteului să afle toate acele informații pe care vrem să i le prezentăm? 

Putem obține o varietate mare de rapoarte pornind de la acest raport de bază, dacă adăugăm raportului ceea ce Google numește o dimensiune secundară.

 Putem vedea astfel rapoarte care au la bază tipul de dispozitiv care a generat trafic, împărțit după diverse criterii, cum ar fi de exemplu tipul de trafic: trafic provenit din căutări, trafic direct, trafic din campanii de publicitate, etc. Iată cum arată un astfel de raport:îl 

Observăm astfel că din tot traficul, de pe siteul luat ca exemplu, 72,33% provine de pe dispozitive mobile și a fost generat ca urmare a unei căutări efectuate într-un browser.

Pentru un antreprenor este important să afle care sunt acele căutări care au generat traficul respectiv?

Sunt cuvintele cheie care au generat acest trafic importante pentru afacerea sa sau are de a face cu un trafic produs de cuvinte cheie care nu au legătură cu business-ul său și nu îl ajută în vânzări!

Iată un alt exemplu, dacă alegem ca dimensiune secundară ora la care este accesat websiteul.

 

Antreprenorul poate observa că traficul generat de pe dispozitive mobile este efectuat în a doua parte a zilei, chiar la ore târzii (în top 3 se află orele 21,22 și 20).

La ce decizii s-ar putea gândi un antreprenor în acest context?

Poate la un chat pe site și care să fie activ pănă la ora 23? ..sau poate atunci când face diverse campanii publicitare să le programeze în special seara?

Vă recomandăm să vă jucați cu aceste rapoarte. Cu siguranță veți obține informații inedite care vă pot ajuta în luarea unor decizii de business. 

Dacă aveți probleme cu instalarea unui cont de Google Analytics sau nu reușiți să generați sau interpretați anumite rapoarte vă putem oferi suport.

Trimteți-ne un email pe adresa salut@agentiadeseo.ro și spuneți-ne în ce problemă v-am putea ajuta.

Author

Agenția de SEO

Leave a comment

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *